سال گذشته ۱۱۱ نوزاد در شهر  وین به دنیا آمدند که محمد نامیده شدندو حزب راستگرای آزادی از این بابت ابراز نگرانی کرده است.

سال گذشته ۱۱۱ نوزاد که محمد نامیده شدند در شهر  وین بدنیا آمدند.حزب راستگرای آزادی FPÖ از این بابت ابراز نگرانی کرده است. در این گزارش مردانی که نام محمد دارند  می گویند زندگی با این نام چه حسی دارد.

محمد گونای ما رابه نانوایی خود هدایت می کند. در آنجا، کنار اجاق و یک لوله تهویه خروشان، یک کارمند ایستاده است و یک نوع شیرینی به نام کروسان های وانیلی را درست می کند. گونای مالک نانوایی چورک در یک تقاطع معروف در منطقه ۱۶ وین می باشد. به نظر نمی رسد در این بعد از ظهر ، گونای کاملاً از کروسان ها راضی باشد. هنگامی که او در سال ۲۰۰۵ ترکیه را برای تحصیل به مقصد وین ترک کرد ، نمی دانست که نام کوچک او چقدر مانع او می شود.

نام "محمد" که در اینجا با تلفظ های مختلف بیان می شود نام مهمترین پیامبر مسلمانان است، همانطور که هر کودک در اتریش می داند. گونای می گوید: "من قطعاً با یک نام دیگربیشتر احساس راحتی می کردم و مشکلات کمتری داشتم." در این روزها بار دیگر به وضوح با چشمان خود دیده است که نام کوچک وی به یک موضوع سیاسی تبدیل شده است.

محمد بالاترین اسم مردان در اتریش و نگاه منفی به آن

شهرداری وین آماری را برای سال ۲۰۲۰ منتشر کرده است که در آن به نام پسران اشاره شده است ، بیشترین نام پسران الکساندر ۱۳۹ نفر بدون در نظر گرفتن تلفظهای مختلف - و پس از آنها فیلیپ ۱۳۱ نفر نامگذاری می شوند. در مقام هفتم ، همچنین با هجی های مختلف نام محمد ۱۱۱  می باشد. در سال ۲۰۲۰ بیش از ۹۰۰۰ پسر در وین به دنیا آمده اند ، سهم نام محمد ۱.۲ درصد بود. برای حزب راستگرای ازادی شهر وین این یک  دلیل کافی برای اینکه آن را  به عنوان یک علامت هشدار دهنده ببینیم می باشد.آنها می گویند که این تعداد نام محمد برای آزادی ، برابری و دموکراسی ما تهدید آمیز است. اینها سخنان اقای دومینیک نپ رییس حزب آزادی شهر وین می باشد او همچنین می گوید در سال ۲۰۱۹  به ۱۲۷ نوزاد نام محمد داده شده است.

نپ همچنین می گوید که  بیش از یک سوم وینی ها تابعیت اتریش ندارند و بیش از نیمی از دانش آموزان خارج از کلاس به زبان آلمانی صحبت نمی کنند. نام محمد یک سیگنالی برای فراگیر شدن است. روزنامه های کرونه ، اتریش و هویته نیز هر ساله نام محمد را از آمار کودکان انتخاب می کنند. پیام این است که  در وین تعداد مسلمانان بیشتر از گذشته است ، این شهر دارای یک مشکل است و آن مشکل  نام  محمد می باشد.

ولی وقتی با نانوا گونای و دیگر مردان با این نام صحبت کنید ، متوجه خواهید شد که این نام ربطی به  دینداری و مذهب ندارد. به عنوان مثال گونای درباره خودش می گوید که او اصلاً مذهبی نیست.

شهردار منطقه۲۳ در سال ۲۰۱۸ اقای کلمنس هیمپله می گوید که استنباط از اینکه تعداد مسلمانان در شهر وین را با تعداد نام محمد مرتبط کنیم به همان اندازه گمراه کننده است که بخواهیم تعداد مسیحیان در این شهر را با نام کریستیان و ماریا محاسبه کنیم.

من نمی خواهم مرا با نامم قضاوت کنند ، این به شدت من را آزار می دهد ، او می گوید.  قبل از اینکه نظر بدهید باید شخصی را بشناسید و کمی وقت را با او سپری کنید. همسرش اغلب به او توصیه کرده بود که نام کوچک خود را تغییر دهد. گونای نمی خواهد آنقدر جلو برود. اما وقتی او ایمیل یا پیامکی می نویسد ، آن را فقط با کلمات "با احترام ، گونای" به پایان می رساند و از نوشتن نام کوچک خود خوداری می کند. سخت ترین کار یافتن آپارتمان بخاطر اسم کوچکش بوده است.

مطالعات متعدد نشان می دهد که افرادی که از خانواده  مهاجر هستند یا خود مهاجرت کرده اند نسبت به اتریشی ها در یافتن کار یا بطور کلی در بازار کار از شانس کمتری برخوردار هستند.   حتی در بین مهاجرین هم فرق وجود دارد مهاجرینی که از اروپا هستند مانند لهستان یا اسپانیا کمتر تبعیض را نسبت به کسانی که از کشور های مسلمان می ایند یا سیاهپوست هستند تجربه می کنند.

یا افرادی که با نام محمد دارند چرا  که به طور واضح  نشان می دهد که مسلمان هستند.

آقای محمد ساراچ مشکل پیدا کردن شغل ندارد چون خود یک مغازه آرایشگاه باز کرده است. ساراچ ۴۳ سال پیش در وین از پدر و مادری ترک ، به قول خودش "یک محمد اتریشی" به دنیا آمد. او می گوید ، مشتریان او را به خاطرنام  کوچک متهم نمی کنند بلکه نام او  اغلب اشتباه گرفته می شود.

محمد بالاترین اسم مردان در اتریش و نگاه منفی به آن

سارا چ لبخند می زند و می گوید مشتریان من، من را علی ، مصطفی ، مهمت یا به سادگی "ترکه" صدا می زنند. اگر کسی من را علی صدا بزند ، پس من علی هستم ، چه کاری باید انجام دهم؟

خارج از آرایشگاه او ، جایی که مردم او را نمی شناسند ، من ساراچ هستم.  ساراچ دنیای دیگری است. او می گوید: "با نام محمد شما باید چیزی را به مردم ثابت کنید ، من باید به آنها نشان دهم که من هم خوب هستم". شخصی به نام ماتیاس یا یورگن نیازی به اثبات چیزی ندارد. یک بار او می خواست خودرو گلف خود را از طریق روزنامه "بازار" بفروشد. وقتی با خریدار دست داد و خود را محمد معرفی کرد ، دیگر او حتی نمی خواست به ماشین نگاه کند.

هنگامی که با آقای گونای و ساراچ صحبت می کنید ، احساس می کنید که یک مشکل بزرگ به خاطر نام محمد در وین وجود دارد - اما به خصوص برای افرادی که این نام را دارند و به معنای واقعی بار این کلمه آن را حمل می کنند چراکه مانند یک الوار سنگین بر روی شانه های آنها سنگینی می کند . آقای کنعان گونگور که یک جامعه شناس با ریشه کردی است می گوید که نام  محمد را می توان به عنوان یک بار یا فشار درک کرد که فرد را در طول  زندگی همر اهی  می کند. در کشورهای غربی ، محیط اجتماعی آدم را مجبور می کند که افراد با نام های اسلامی از اسمهای مستعار استفاده کنند. "گونگور می گوید: این تلاشی برای رهایی از یک انگ در زندگی روزمره می باشد. به عنوان مثال ، نانوا محمد گونای را دوستان اتریشی خود موهی Muhi می نامند." او می گوید این احتمالاً برای آنها آسان تر است. محمد مصطفی ، یک وینی  با والدین مصری می باشد که ، چیزها ی  مشابه ای را گزارش می کند.

محمد ۴۰ ساله ، که یک آرایشگاه در منطقه پنسینگ وین را  اداره می کند ،توسط دوستانش  "موتس" نامیده می شود. مصطفی کت مشکی به تن دارد و مطابق با موقعیت خود به عنوان صاحب آرایشگاه ، ریش هیپی نیز دارد. برخلاف آقایان گونای و ساراچ ، به دلیل نام کوچکش در اتریش ، هیچ اتفاق منفی برای او رخ نداده است.

محمد بالاترین اسم مردان در اتریش و نگاه منفی به آن

من ریش کامل دارم و اسمم محمد است. او می گوید: "در کنترل مسافرین در مترو یا دفاتر دولتی ، من بهترین وجه خود را نشان می دهم. من نمی خواهم زندگی محمدهای دیگر را در این شهر تجربه کنم.

مصطفی تا زمانی که مجبور شد تحت بازجویی های طولانی پلیس در فرودگاه های آتلانتا و تورنتو قرار گیرد نمی دانست که نام او لزوماً زندگی شخصی او را ساده نمی کند.  او در کانال های تبلیغاتی اتریشی برای تبلیغ شغلش یا  خرید با نام مستعار فلو  وارد می شود. وی اکنون اصولاً آن را به نام واقعی خود تغییر داده است. مصطفی با خنده می گوید: با این نام من اکنون یک فیلتر اضافی برای خریداران بالقوه دارم.

هنگامی که محمد ساراک آرایشگاه خود را ترک می کند ، سرپایی به ما می گوید که به نام های مستعار مانند " Muhi" یا " Mo" اعتقاد ندارد: "محمد نام زیبایی است ، درست مثل David یا Markus اما بالای در مغازه او  یک تابلو  نقره ای کوچک وجود دارد ، فقط روی آن نوشته شده است مالک م ساراک M. Sarac   من از او می پرسم چرا میم و چرا محمد ننوشتی؟  او می گوید: من نمی خواهم کسی به دلیل نامم به سالن نیاید.

https://www.derstandard.at/story/۲۰۰۰۱۲۳۱۴۲۶۰۷/die-muhammed-debatte-dieser-name-kann-eine-buerde-sein

کد خبر 5919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =